Black Friday – Hvordan skille seg ut fra mengden?
2020 ble enda et rekordår for Black Week, med 109 % økning fra året før. Når så mange aktører er med i kampen om oppmerksomhet og tilbud, gjelder det som mest å skille seg ut fra mengden.
I Norge har 99 % av befolkningen mobiltelefon, og over 80 % bruker den aktivt for å motta og sende SMS. Gjennomsnittlig åpnes 94 % av alle sendte SMS-er, og hver og en åpnes gjennomsnittlig før det har gått 4 sekunder.
SMS og nyhetsbrev kombinert er kanskje det sterkeste mediet du har tilgjengelig for å få oppmerksomhet fra dine kunder.
Hvordan kan du konkret jobbe frem til Black Week?
- Send invitasjon om kommende tilbud gjennom alle dagene
- Send beskjed 3 til 4 dager før, om nedtelling til Black Week
- Send påminnelser om kampanjer og tilbud dagen før
- Send tilbud på dagen, SMS og nyhetsbrev, kombinert med annen digital markedsføring
Vær så unik som mulig, og med de mest kreative designene som fenger. Og vær personlig!
Ønsker du forslag på flere kreative kampanjer og hvilke aktiviteter du kan gjøre rundt Black Friday, Black Week eller Cyber Monday for kundene dine?
Vi hjelper deg gjerne i gang som din sparringspartner. For eksempel kan vi bistå med planlegging, utsendelse av SMS-kampanje, nyhetsbrev, NPS og spørreundersøkelser. Husk at vi også lager ferdige kampanjesider med tilbud.
Viktige datoer:
Black Week 22. – 29. november
Black Friday 26. november
Cyber Monday 29. november